Mutualfund پالینور اینترست

اعتقاد ما بر صداقت است و براین اصل معتقدیم چون بهترین راه برای اعتماد صداقت است....

Mutualfund چیست؟

سیستم و طرحی اقتصادی است برای جذب سرمایه و کار.

به این ترتیب که مانند بانک ها و مراکز خصوصی پولی از افراد و مشتریان دریافت میشه و ماهانه سودی به حساب ایشان واریز میشه.

اگه یک کمی موشکافانه تر این طرح را مورد بررسی قرار بدهیم اطلاعات را می توانیم بصورت زیر خلاصه و در عین حال کامل توضیح دهیم:

در کشور خودمان هم بارها در روزنامه ها و هفته نامه ها و حتی سیستم بانکی دولتی و خصوصی خودمان می بینیم و می شنویم که افراد حقیقی و حقوقی از افرادی که توان کار کردن با سرمایه ئ خود را ندارند جذب سرمایه کرده و با آن کار می کنند و از سود سرسام آوری که می کنند قسمتی را بصورت ماهیانه به حساب مشتریان خود واریز می نمایند.

کمپانی هایی که بصورت واقعی با این سیستم و طرح اقتصادی کار می کنند در درجه ئ اول با پول وسرمایه ای که از افراد عادی دریافت می کنند(البته مسلما این افراد توان کار کردن و درآمدزایی با سرمایه ئ خود را ندارند و یا لااقل به میزان زیاد ندارند)در پروزه های بزرگ وطرح های بزرگ سرمایه گذاری و... (البته بسته به نحوه ئ فعالبت کمپانی ممکن است در کمپانی خود سرمایه گذاری نماید)فعالیت کرده و از میزان سود بالایی که بدست می آورند تنها قسمتی را به حساب اشخاص و مشتریان خود واریز می کنند.

این صنعت همانطور که اشاره شد صنعتی است که دنیا را تحت تاثیر قرار داده والبته در بسیاری از کشورهای پیشرفته بسیار معمول است. هر چند که در ایران به نظر بسیار پیچیده و خارق العاده است.

برای اثبات صحبت های من می توانید از سایت های خبری بزرگ دنیا مثل :yahoo وgoogle و bbc و سی ان ان و رویترز اطلاعات خوبی search نمایید.

به عنوان مثال شما از سایت رویترز و cnn در قسمت money اش میتوانید اطلاعات خوبی در مورد mutualfund بگیرید... که البته آدرس این دو سایت را هم برای شما قرار می دهم .

www.reuters.com

www.cnnmoney.com

اگه وارد این سایت هابشوید در گوشه ئ سمت چپ گزینه ای با نام investing موجود است که با کلیک کردن در آن می توانید اطلاعاتی در مورد این سیستم و حتی stockmarket ها بدست بیاورید.

مهمترین مکان هایی که این کمپانی ها( Mutualfund ) در آن سرمایه گذاری می کنند بازار بورس است...

اما سوال این جاست:

چرا بورس؟؟؟؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا در بورس عده ای موفق اند و عده ای نه؟

اما دوستان اگر با کسانی که در مورد بورس اطلاعات دارند و یا مشغول به کار هستند مشورت کنید مطمئنا به صحبت ما ایمان پیدا می کنید که یکی از بزرگترین منابعی که می شود در آن سود بدست آورد بورس است...

اما طبق اطلاعاتی که بدست آمده بیش از 98درصد افرادی که در بورس سرمایه گذاری می کنند شکست می خورند..؟؟ و تنها از بین این افراد2درصد هستند که سود اصلی را می برند... ( البته فراموش نشه که ما در بین این افراد شکست خورده و این 98درصد افرادی را هم که به عنوان مثال مدتی سرمایه ئ خود را بصورت راکد نگه داشته اند و در پایان تنها اصل پول خود را دریافت کرده اند و یا مبالغ بسیار کمی سود کرده اند که اگر در جای دیگری سرمایه گذاری می کردند نفع اقتصادی بیشتری برایشان داشت را نیز قرار می دهیم).

اما رسیدیم به سوال اول..؟

مسلما افرادی که سود های بالا در بورس بدست می آورند و جزء این 2درصد می باشند باید تفاوتها و خصوصیاتی خاص نسبت به افراد عادی داشته باشند که ما این خصوصیات را در سه مورد توضیح می دهیم:

۱- این افراد دارای تیم متخصص و کارشناسانه هستند

۲- دارای سرمایه ئ کلان می باشند

۳- که مهمترین قسمت چه در بورس ایران و چه در بورس های تراز اول دنیا می باشد رانت های اطلاعاتی است

اما در مورد این سه قسمت می خواهیم به اختصار توضیح دهیم:

تیم متخصص و کارشناسانه: تمامی این افراد یا کمپانی های موفق از تیم قوی و مقتدری بهره مند هستند که کار این تیم بررسی اخبار اقتصادی و سیاسی دنیا و نحوه ئ تاثیر آن ها بر نوسانات قیمت می باشد. این تیم متخصص این نوسانات را مطلع شده و به شخص یا کمپانی اطلاع می دهد که چه موقع کالا یا اوراق خود را به فروش برساند و چه موقع چه کالا یا اوراقی را خریداری نماید و یا با چه کالا یا اوراقی تعویض نماید.

سرمایه ئ کلان: از خصوصیات دیگر این افراد داشتن سرمایه ئ کلان می باشد زیرا شما با سرمایه ئ بالا می توانید سود بالایی بدست آورید.. مسلما با سرمایه های پایین درصد سود هم پایین خواهد بود. به عنوان مثال 5درصد مبلغ جذابی نیست ولی هر چقدر میزان سرمایه گذاری بالاتر رود این رقم سود جذاب تر و آن گاه سودمندتر می شود.

پس با سرمایه ئ کم ما همچنان جزء 98درصد شکست خورده ایم.

رانت اطلاعاتی: مهمترین قسمت در نحوه ئ سود کردن این کمپانی ها
(Mutualfund)همین قسمت است که همانطور که گفتم نه تنها در بازار بورس خودمان بصورت بسیار زیاد دیده می شود بلکه در دنیا نیز به همین شکل است. همیشه اطلاعاتی وجود دارد که قبل از این که در رادیو و تلویزیون و رسانه های گروهی و دسته جمعی و مطبوعات و... مطرح شوند افرادی از آن با خبرند.

این قسمت مهمترین قسمتی است که افراد موفق در بورس دارند و به این صورت می توانیم با قاطعیت بگوییم که به همین خاطر این افراد یا کمپانی ها هیچ وقت در بورس ضرر نکرده و همیشه سودهای بالا از آن این افراد است.

حال سوال این جاست که اگر امروز شما در بورس سرمایه گذاری نمایید جز کدام گروه قرار می گیرید؟؟؟

اگر کمی منصف باشیم می فهمیم که مطمئنا در میان همان 98درصد هستیم چون اگر خیلی زرنگ باشیم از بین این سه خصوصیت بتوانید همان گزینه ئ اول را بدست آوریم و مسلما نه من و نه شما نمی توانیم آن دو گزینه ئ بعدی را داشته باشیم..

اما این جاست که به mutualfund و این گونه کمپانی ها می رسیم که همانطور که گفتم اگر واقعا از این طرح استفاده نمایند یکی از منابع درآمدزایی شان همین بورس و مخصوصا بورس فارکس است.

اما در بین تمامی این صحبت ها پلن کاری کمپانی تاثیر بسیار بسیار زیادی در نحوه ئ کار کردن این کمپانی ها در آینده خواهد داشت..


Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes